Afgelopen week werd Edwin van der Sar gepresenteerd als marketing directeur van Ajax. Het nieuws was al uitgelekt voordat de officiële presentatie kwam en heeft veel stof doen opwaaien. Na de presentatie wisten journalisten echter niet meer zo goed wat ze moesten schrijven.

Journalistieke keukenroman

Van der Sar werd tijdens zijn carriere wel eens ´verweten´ saai te zijn. Als doelman is dit nou juist een kwaliteit, constant goed presteren en ´gewoon´ je ding doen. Het verslag over zijn aanstelling is echter beneden alle peil voor een sportverslag. Ik citeer het Noordhollands Dagblad:

Van der Sar droeg een keurig pak bij zijn presentatie in de voormalige sporthal van de Arena, een mooi wit overhemd (zonder stropdas) en hij dronk zijn water met kleine slokjes tegelijk. Hij nam één koekje van de schaal die voor hem op tafel stond. Een kokoskoekje, en niet de stroopwafel, die een stuk dichtbij lag. Hij moest zijn arm volledig strekken om erbij te kunnen. Hij kreunde lichtjes, alsof hij met een uiterste krachtinspanning een bal onder de lat vandaag tikte.

De krant heeft duidelijk een nieuwe hoofdredacteur nodig of een marketingdirecteur!

Related posts:

  1. Zwarte dag voor handballers in Nederland