Bio

Echtgenoot van Sarah, mijn ‘oudere’ vrouw (ze is een jaar ouder en vind dat nog steeds niet leuk), vader van 2 kids in een ‘Koningsgezin’ met dochter Tess en zoon Sven. Wonende in prachtig Volendam waar we samen oud hopen te worden. Al jaren worstelende met het dertigersdilemma, maar inmiddels ook echt deze ‘zone’ betreden.

Ondernemer en new media marketeer

Voor de beruchte 30 besloten om zelfstandig ondernemer te worden, al doe ik dat wel alweer enkele jaren met veel plezier en energie samen met enkele compagnons. Binnen softwarebedrijf User.nl hebben we 2 hoofdlabels, namelijk internetmarketingbureau SearchUser en software en app bouwer FacilityApps, waar we met ons team een mooi bedrijf mee willen opbouwen.

Vorige leven

In mijn ‘vorige leven’ was ik actief handballer. De enige kleur waar ik ooit voor speelde was oranje. Een schouderblessure en 2 schouderoperaties verder noodzaakte me om – na 3 jaar blessureleed – er vroegtijdig mee op te houden (26). Topsport is een way of life. Zo zie ik het tenminste. Een ultiem snelle leerschool daar je niet kunt verschuilen en direct wordt afgerekend, op resultaat of gedrag, als individu en binnen het team. Toen het verstand een beetje meer ontwikkelde, kwamen andere interesses om de hoek kijken. Dit vuurtje werd extra aangewakkerd toen ik op de Johan Cruyff University kwam voor een studie Commerciële (sport)-Economie, flexibel ingericht om naast de studie veel te kunnen trainen.

Vermarkten van sport, schoonmaak of anders

Naast de liefde voor het actieve sporten ontstond hier ook liefde voor het vermarkten van sport. Projecten op school waren ook wedstrijden en ik streefde er dan ook naar om de beste te zijn. Mijn afstudeeropdracht had niet zozeer direct te maken met sport, maar ik koos voor de ‘normale business’. Dit was parttime het beste te combineren met handbal. Bij Succes Schoonmaak uit Volendam, een rasecht Volendams bedrijf met de hardwerkende roots nog stevig in de emmers met sop, mocht ik leiding geven aan de marketing en communicatie. Erg leerzaam, omdat ik daar als ‘broekkie’ de vrijheid kreeg mits ik maar duidelijk kon overbrengen wat ik bedoelde. En daar ook in geloofde.

Van sport naar schoonmaakdiensten. Als je sport kunt vermarkten, geloof ik dat je alles kunt vermarkten. Sport is uniek, daar kan geen product aan tippen. Na een aantal uiterst pleziere aantal jaren bij Succes Schoonmaak was het tijd voor een nieuwe uitdaging, zoals een echt sporter betaamd. A-merk Johan Cruyff zocht voor haar Institute een marketingmanager. Zo gezegd zo gevonden. Na een behoorlijk pittige selectieprocedure mocht ik aan de slag bij JC, met een werkplek die uitzicht had op het veld van het Olympisch Stadion. Ik kon het gras ruiken…

Lees meer over mijn werkachtergrond en internet en google ervaring op LinkedIn. Zoek op Dick of Dirk Tuip en voeg me toe!